Monday, February 21, 2011

Berhabuk..Bersawang

Dah berhabuk2 dah blog ni...mcm2 bende dalam kepala ni aku nk update tapi mcm2 hal berlaku this past few weeks..(sbnrnye tuan tanah malas, sume tu alasan..cehh..)

Last 2 weeks, first time Khalisah demam teruk for 1 weeks..Pertama kali gk spjg 9 bln die batuk siap ade kahak lg..sebelum ni ade gk demam n selsema tpi mild je..sehari dh baik..Siang die ok je, aktif tu jgn cerita la, mmg tak boleh duduk diam my little girl..Malam je temp stat naik, tk tdo mlm aku dibuat nyer...Panas je badan die, cepat2 aku tanggal bju die sume tinggal diaper je..Balut dgn kain basah, tepek cool fever..Masa demam tu selsema ngn batuk die tk kuar lg..Daha baik demam baru lah menjelma sume tu..huhu..sian anak ummi..Takpe sayang, sayang tgh bina antibodi itu sebab demam...

Satu lagi rase nye die rindu nenek die dh 3 minggu tak jumpe..Sayu menitis air mata aku tgk die peluk nenek die, usap pipi nenek die masa jumpe nenek die..Terus baik demam hari yang same die jumpe nenek die..Alhamdulillah, walaupun demam, khalisah strong girl, aktif, makan, minum semua mcm biase..Anak ummi mmg strong, sihat, bijak, cerdik, cantik dan segala2 yang baik la...hehe

Selesai cite khalisah demam, mgg lps, nenek ku telah pulang ke rahmatullah setelah lama menderita terlantar akibat strok for few years..Allah telah permudahkan segalanya bagi dia..Semoga arwah Hjh Che Endah bte Hj Shariff ditempatkan di kalangan org2 beriman...Amin

So, 2 minggu berturut kami pulang ke Seremban..Annual leave pn makin lame makin susut..Warghhh...cmne nk cuti2 Malaysia ni...huhu...Takpe, family comes first kn..

Sambung balik pasal Khalisah, dah masuk 9 bln anak aku tu..merangkak dh boleh tapi die belum ready sepenuhnye so die prefer menyusur dulu..laju je tgk2 dh smpi dapur..Tangga pn dh pndai naik..Memanjat jgn cite la..Ade gk few times jatuh tapi aku biar die experience pain tu..Dah tau sakit so tak buat lg..hehe...Kne babyproofing seluruh rumah ni..Ummi doakan anak ummi sentiasa sihat dan aktif dan bijak dan segala2 yang baik..Ummi n Ayah sayang Khalisah Humayraa...

*ini nama nye entri caca marba..hahaha..ada aku kesah...

2 comments:

  1. Ya Allah yati,Innalillah..ni nenek ko yg aku jumpe aritu tu kat umah ko ke? tu aku tgk ko menyepi je dlm blog, aku plak tak tanya..khalisah ade sini 3 mggu ke aritu?

    ReplyDelete
  2. bukan nenek aritu..ni nenek sblh ayah aku...

    ReplyDelete